Vintersamling Spania

Østmarka OK reiser på treningssamling til Guardamar (Alicante) i vinterferien

Samlingen er for klubbens ungdom/junior/seniorløpere. Dato er 19. – 25. februar 2022. Se invitasjon under.

Påmelding til samlingen innen 28. oktober! Det er fortsatt mulig å etteranmelde seg så lenge det er ledige plasser, men da må man selv bestille fly t/r. Ta i tilfelle kontakt med Terje.

PÅMELDING

Velg ett eller flere av alternativene.

PÅMELDT
Andreas Sandernes
Martine Haug Arntsen
Mathias Linløkken
Leonie Svensvik
Jakob Gilljam
Anna Cecilie Linløkken
Alexandra Linløkken
Janna Sofie Tellesbø
Jenny Emilie Brenni Herredsvela
Erlend Luis Otterlei
Tor Magnus Grøstad
Marie Hammer Iversen
Odin Tellesbø
Terje Linløkken
Svein Otterlei
Erik Dehli Saxhaug (Raumar)
Oline Soma Slåstad (Raumar)
Ivar Slåstad (Raumar)

INTERESSERT
Ellen Margrete Stubban Hygen
Håvard Rønningen
Jens Magnus Rønningen

 

INVITASJON TRENINGSSAMLING GUARDAMAR I VINTERFERIEN 2022

Østmarka OK reiser på treningssamling i Alicante 19. – 25. februar 2022. Samlingen er for klubbens ungdommer/junior/seniorløpere. Påmeldingsfrist er 28. oktober. (Det er kort svarfrist for interessepåmelding; snarest mulig og senest innen 17. oktober). Løpere frå andre klubber som ønsker å delta er velkommen så lenge det er ledig plass. Juniorene i Lillomarka OL planlegger også treningssamling i Guardfamar i vinterferien.

Guardamar tilbyr gode treningsmuligheter. Planen er å benytte oss av ferdige treningsopplegg og delta i lokale konkurranser (treningsløp). Sjekk info på: http://www.o-travel.com/alicante

Treningene er på A-nivå og løpere som deltar bør mestre dette nivået. Deltakerne må også klare å gjennomføre 1-2 treninger pr dag. Den lave egenandelen forutsetter at deltakerne stiller regelmessig på klubbtreninger i høst/vinter og ønsker å delta aktivt på konkurranser i 2022.

Egenandel ungdom/junior/student u. 25 år/trenere i Østmarka OK: ca. 3.000 kr pr person. Øvrige deltagere betaler kostpris.

Egenandelen dekker:

  • Flyreise t/r
  • Treningsleir med alt inkl. (transport, overnatting, kart, etc)
  • Overnatting i bungalows og treningsfaciliteter på Camp-området
  • Mat (frokost og middag). Lunsj må vi ordne på egenhånd
  • 2-3 treningsløp/konkurranser.

Hva om man blir syk og ikke kan stille? Her kommer vi tilbake med hvilke regler som da gjelder ifht. egenandel osv.

For selve oppholdet gjelder følgende avbestillingskostnader:
Avbestilling min. 1 uke før: ca 500 kr
Avbestilling 3 dager før: ca 1250 kr
Avbestilling 1 dag før: ca 2500 kr

Det anbefales egen reiseforsikring.


Bilder fra terrenget ved La Marina Bungalow resort

Flyavgang
Vi reiser med Norwegian Rute DY1790 direkte til Alicante fra Gardermoen. Avgang lørdag 19. feb. kl. 07.00. Retur fredag 25. feb. kl. 1120 direkte til Gardermoen fra Alicante med SAS SK4676. Etter planen lander vi på Gardermoen kl 1510. Klubben har bestilt flybilletter (gruppereise).

Ta kontakt med Terje (90 100 500) hvis du lurer på noe. NB! Turen kan bli avlyst dersom smittesituasjonen tilsier det. Her kommer det mer informasjon om avbestillingsforsikring.

Etter trening, hva gjør vi da?

Hvorfor Guardamar:

  • Ett av verdens beste treningsområder for orientering og svært gode kart
  • Kort og rimelig reisevei (under 4 t med direktefly og 30 min med bil fra flyplassen)
  • Ferdig treningsopplegg
  • Et rimeligere opplegg sammenlignet med andre alternativer

Litt praktisk informasjon om Camp Guardamar:

  • Oppmøte Gardermoen senest kl. 05:30 lørdag 19. feb. ved den store klokka oppe i avgangshallen (nærme Check-in til Norwegian). Man er selv ansvarlig for å ta seg til oppmøtested i god tid, evt. koordinere reise med hverandre
  • Ved ankomst Alicante henter vi ut leiebiler – det er 24 km fra flyplassen til o-campen
  • Lunsj og innlosjering i bungalower ved ankomst La Marina, deretter 1. økt i terreng
  • Frokost 07:30 og middag 19:00 i restauranten. Lunsj og mellommåltider ordner vi selv. Det er glutenfrie alternativer. Mer info kommer her.
  • Sengetøy og håndklær er inkludert og tilgjengelig i alle bungalowene
  • Obligatorisk med badehette og innesandaler i svømmebassenget / SPA senteret
  • Ta med SI-pinne og GPS-klokke om du har – vi vil bruke GPS til noen analyser etter trening. Det er mulig å leie brikke.
  • Husk reiseforsikring, koronasertifikat og pass
  • Alle vil få et «armbånd» som gir adgang til alle trenings- og SPA-faciliteter på anlegget
  • Dusjer: på idrettssenteret og i bungalowene
  • Internett og TV er tilgjengelig på bungalowene, passord fås i restauranten
  • Air condition/sentralvarme i bungalowene, kjøkkenet er ok utstyrt
  • Siesta i Spania: Mellom 14:00-17:00
  • Ca. 1 km til nærmeste større butikk (Mercadona). Mulig å handle mat på Campen.
  • Drikke: flaskevann, vann fra springen anbefales ikke å drikke
  • Mulig å vaske klær i servicebygget
  • Ved avreise skal bungalowene være ryddet, vask og rengjøring er inkludert

Fordeling i bungalower, detaljert program/treningsplan og pakkeliste kommer etter hvert.

Rammeprogram (tentativ):

  • 07:30 Frokost (på La Marina)
  • 09-11 Formiddagsøkt
  • 11-12 Lunsj (vi ordner mat på egenhånd)
  • 12-14 Siesta (hvile/restitusjon) og lett mellommåltid (frukt)
  • 14-16 Ettermiddagsøkt med lett mellommåltid etter økta
  • 16-18 Egentid
  • 18:00 Felles aktiviteter: ansvar fordelt på hyttene (søn, man, ons, tors)
  • 19:00 Middag (på La Marina)
  • 22:30 Ro på hyttene

Litt om treningene:

  • I starten komme inn på kart og forstå kurvebildet, skaffe overblikk.
  • Det legges opp til hovedsakelig korte og tekniske treninger. Det gjør det lettere å kjøre flere økter, og med høyere intensitet.
  • Det vil bli mye fokus på retningsløping og retningsforandringer med bruk av kompass.
  • For de som behersker det vil det også bli trening uten bruk av kompass, kun lesing på kurvebildet.
  • Som regel vil det være mulig å velge mellom en kort og en mellomlang økt.
  • Blir man sliten/småskadet, står man heller over en økt
  • Vi har fokus på skadeforebygging, både før, under og etter trening. Er man skadet er det bedre å trene alternativt på treningssenteret.
  • Vi vil dele inn i mindre grupper der trenerne skygger utøverne. De eldste løper som regel alene eller sammen med hverandre.
  • Flere av øktene kan også løpes som nattøkt da det er reflekser på postene

Oversikt over økter (tentativt program):

Dag Tidspunkt Aktivitet Kart
Lørdag 07:00 Avreise med fly fra Gardermoen til Alicante kl. 0700, oppmøte Gardermoen senest kl. 0530. Vi lander 1045. Transport til La Marina. Innlosjering bungalows. Matpakkelunsj.
13:30 Økt 1: Rolig o-teknisk. Komme inn på kart, retning og kurve. 60 min. Guardamar Norte
Søndag 09:00 Økt 2: Rolig o-teknisk. Komme inn på kartet, skaffe overblikk, retning og kurve. 45-60 min
15:00 Økt 3: Som økt 1. 45 min.
Mandag 10:00 Økt 4: Treningsløp. 30-40 min. + oppv.
Økt 5: Kort o-teknisk. Retningsforandringer.
Tirsdag 08:30 Økt 6: Tidlig avreise inn i landet. O-teknisk. Beherske ny terrengtype. 60 min.
15:00 Økt 7: Sprintøkt i trange smug. 20 min. I3/I4.
19:00 Økt 8: Nattløp, m/fellesstart (evt. ind.). Trening på å løpe i felt.
Onsdag 10:00 Økt 9: Postplukk,retningsforandringer.45 min
15:00 Rolig fjelltur. 3 timer
Torsdag 10:00 Økt 10: Treningsløp. 30-40 min. + oppv.
15:00 Økt 11: O-teknisk. Retning og kurver. 45 min
Fredag 11:20 Hjemreise. Fly fra Alicante.

Les mer om treningsmulighetene i området: http://www.o-travel.com/alicante